Jytky kone, missäpäin tämä mellastaa ja kenen härveli? Tässä on tuo ohjaus valittu vielä perinteisesti ratilla, monesti tässä kokoluokassa on valittu joystick-ohjaus, kun ei näillä tarvi paljon yleisillä teillä päästellä... Mitenkään Komatsua halveksimatta, olen aina ihmetellyt noita puomiston hallintavipuja, ovat mielestäni aivan kamalat käyttää. Vipujen liikeradat ovat liian pitkät ja vivut jäykät --> kauhan "jouhea" liikuttelu mielestäni erittäin työlästä. Mielestäni "minivivut" tai joystick:it ovat miellyttävämpi vaihtoehto (tämä siis vain minun mielipide, eli ei vedetä koko vihannestiskiä nenään kerralla... ).
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
Northern 1010C kirjoitti: Mitenkään Komatsua halveksimatta, olen aina ihmetellyt noita puomiston hallintavipuja, ovat mielestäni aivan kamalat käyttää. Vipujen liikeradat ovat liian pitkät ja vivut jäykät --> kauhan "jouhea" liikuttelu mielestäni erittäin työlästä. Mielestäni "minivivut" tai joystick:it ovat miellyttävämpi vaihtoehto (tämä siis vain minun mielipide, eli ei vedetä koko vihannestiskiä nenään kerralla... ).
Melko pitkät tosiaan ovat nuo Komatsun vipujen liikeradat, saahan noita ainakin joitakin malleja joystick:lla, mutta ilmeisesti osa kuskeista vaan pitää enemmän tuosta ratkaisusta
Morjens kaikille koneiden ystäville, tämähän on komatsun keski sarjaa vielä tässä näyttää myöskin olevan vanhemman malliset joysticit
uusissa nuo ovat sitten pienemmät, tämä komatsu taitaa olla suurimpia luokassaan myös talvivaarassa on yksi tälläinen http://imageshack.us/f/80/wa1200huc6.jpg/
belarus mtz-50 67
Ex belarus mtz-521 4x4 75
Ex åkerman h12b 76 http://www.belkku.fi