Hullu-Jussi kirjoitti:Tuollainen iso Marion muistuttaa sisältäpäin läheisesti tehdaslaitosta. Olisi varmaan miellyttävämpää tehdä tuolla koneen sisällä remonttia suojaisissa oloissa kuin normikoneessa pienten luukkujen kautta tuulessa ja tuiskussa roikkuen.
Tuore purkuvideo Ruotsista. Koneen omistaja on täällä foorumilla toisaalla tullut esille vanhojen koneiden keräilyharrastuksen kautta. Tässä kuitenkin ollaan ihan leipätyössä. Vai yhdistyykö tässä huvi ja hyöty? http://www.youtube.com/watch?v=eHkVU6uJqmk
Taitaa olla saman miehen toinen kone purkuhommissa Ruotsissa. Hullu Jussi osaa kertoa koneesta infoa.
Kone kuvassa voisi olla Manitowoc 2900. Ehkä jostain 60-luvun lopulta tai 70-luvulta. Noita on melko paljon vielä käytössä USA:ssa.
Mutta omistajasta ei ole mitään tietoa toistaiseksi, en tiennyt, että tuollaista edes on Ruotsissa.
On se vaan tehokasta maansiirtoa tollanen.
Täällä Suomessa maaperän kivisyys teki kaavinvainujen hyödyntämisen lähes mahdottomaksi. Ainoa työmaa, jossa niistä saattoi olla oikeasti hyötyä oli Hangon Koverharin hiekkamaalle tehdyn terästehtaan perustamistöissä. Ruotsissa niitä käytetään harvakseltaan aina joissakin projekteissa.