Lentävä kasipari
- Northern 1010C
- Guru
Lentävä kasipari
Tällaistakin on tapahtunut, että noin 50 tonnia ameriikanrautaa on pakko nostaa... ja johan siinä renkaatkin painuu kun ensin seisoo hiilikasan keskellä 3 vuotta ennenkuin päätetään herättää henkiin
. Mutta kyllä siitä vaan peli tuli
. Ja aiheesta on lisääkin kuvia jos kiinnostaa
.
- Liitteet
-
- ...and we have a liftoff!
- cdl 046 (Small).jpg (62.32 KiB) Katsottu 11832 kertaa
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
Re: Lentävä kasipari
Näyttäisi B sarjalaiselta? Ja lisää kuvia? Tietysti, nämä vanhan raudan kunnostukset on aina mielenkiintoisia, varsinkin kun kyseessä on kasipari!
- Northern 1010C
- Guru
Oikein havainnoitu kyllä tuo on bertta -sarjalainen. Koneesta oli mennyt moottori (muistaakseni kampiakselin laakeri pyörähtäny), mikä oli aiheuttanut tuon kolmen vuoden "lepotauon" ja olihan tuossa kaikkea muutakin "pientä"
. Oli jännät paikat kun laitettiin tuo vanhus tulille, itse olin varma että hydrauliöljyä lentää joka lävestä, mutta ei
. Vasta koeajon loppusuoralla toisen kallistussylinterin letku mossahti ja kyllähä siitäkin hieman öljyä lensi...
. Itse remontista ei ole kuvia mutta nostosta kyllä. Ihme koneita nuo vanhukset
.
- Liitteet
-
- Ei näytä järin suurelta... nosturit muistaakseni kapasiteetiltaan 150-200t luokassa
- cdl 048 (Small).jpg (31.42 KiB) Katsottu 11802 kertaa
-
- Hyvä balanssi.
- cdl 050 (Small).jpg (69.5 KiB) Katsottu 11802 kertaa
-
- "tassuillaan"
- cdl 055 (Small).jpg (71.18 KiB) Katsottu 11802 kertaa
-----------------------------------
- Hullu-Jussi
- Guru
Samaa sanoisin tuosta muotoilusta kuin Heavy. Nuo kantikkaat Pillarit ovat jotenkin vakuuttavamman oloisia kuin uudet "linjakkaat" laitteet. Näyttävät nuo jotkut uudemmat ikään kuin leluilta. Johtuneeko muovin lisääntyneestä määrästä. Voisi kuvitella, ettei työkoneen ulkomuodolla ole juurikaan merkitystä myynnin kannalta, kun ensisijaisesti mietitään soveltuvuutta, luotettavuutta ja kokonaishintaa. On kuitenkin tullut sellainen tuntuma, että koneen ulkonäkö vaikuttaa taustalla, vaikkei monikaan sitä tietoisesti ajattele.
Koneen muotoilulla ei varmaankaan täällä Suomessa ole paljonkaan merkitystä, mutta naapurimaassa Ruotsissa sillä onkin jo enemmän merkitystä 
- Hullu-Jussi
- Guru
Jotenkin musta tuntuu, että tiedät asiasta enemmän. Olisin utelias kuulemaan, koska minulla tuo oli vain tuollainen mutu-juttu.