Lokomo M133 onko tietoo

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista
fiat-allis
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Helmi 2011, 15:57

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja fiat-allis »

No jos tuo on kopinalta niin oisko jarrupolkimen venttiili jarrut saa paraiten ilmattu nestettä säilöön päin laittamalla jollakin pumpulla
ainakin omassa 133 Arassa
MI133
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:18

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja MI133 »

Toi osa on kokolailla suoraan kuskin alla,siinä osassa on sellanen vipu jossa on reikä johon voi kiinnittää jotain ,mutta ei siinä ole nyt mitään kiinni,ja näyttää ettei siinä ole koskaan ollutkaan . Tota jarruongelmaa kävi tutkailemassa sellanen jolla on joskus ollut ARA,mutta ei hänkään ollut varma mikä toi on,meinas vaan,että mahdollisesti säädin millä jarrupainetta voi säätää?!
Sain tollasia kuvia käyttöön,meinasivat,että samat osat kuin Lokomossa?
Liitteet
Osaluettelo.JPG
Osaluettelo.JPG (143.56 KiB) Katsottu 15674 kertaa
Jarrut.JPG
Jarrut.JPG (147.49 KiB) Katsottu 15674 kertaa
Viimeksi muokannut MI133, 19 Syys 2015, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MI133
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:18

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja MI133 »

Otettiin noista työsylintereistäkin letkut irti,ja niihin tuli tosi huonosti paineilmaa jarrua painaessa, ja vaikka jarrua ei painanutkaan,niin hiukan pihisi kokoajan.Siitä heräri epäily tosta osasta mistä kyselin,että voisiko olla siinä jotain vikaa. Tähän jatkoa senverran,että otettiin poljinventtiili irti ja puhdistettiin ja voideltiin.Ei saatu vielä paikalleen takaisin,mutta se pieni pihinä työsylinterin ilmapuolella johtuu ilmeisesti tosta poljinventtiilistä,oli aika jäykkä ei palauttanut kunnolla.
Liitteet
Työsylinterit.JPG
Työsylinterit.JPG (112.62 KiB) Katsottu 15671 kertaa
janivede
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 08:13
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja janivede »

kokeilkaapa tukkia se työ sylinterin letku kun moottori käynnissä mitä tapahtuu? Omassa meinaan jäi aina välissä käynnistyksen jälkeen vuotamaan sinne, ei nostanu painetta ollenkaan ku valskas sen verran työsylinteriltä läpi sitte ku taitto sen letkun tukkoon niin kuulu pedaali venttiililtä tupsaus ja alko paineet nouseen niin ja paineen säätö venttiilin on luultavasti siellä moottorin vieressä, se vapauttaa kompuran kun paineet nousseet löytyy seuraamalla kompuralta lähtevää paine putkea.
MI133
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:18

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja MI133 »

Lisää kysymyksiä. Tuossa kuvassa on jarrupoljinventtiili kuvattuna alhaalta.Kysymys kuuluu,saako tuon keskellä olevan reiän tukkia,minusta ei saa,mutta nyt on tukittu koska vuotava poljinventtiili päästää ilmaa tuosta reiästä.Luulisi,että siitä pitäisi päästä jotain paluuilmaa poljinta painettaessa.Vai onko tosiaan vaan vesireikä.Keskellä oleva osa on kuminen ja siinä on sisäpuolella joku kuula(venttiili).
Liitteet
Poljinventtiilin pohja.JPG
Poljinventtiilin pohja.JPG (227.22 KiB) Katsottu 15651 kertaa
janivede
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 08:13
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja janivede »

Kalvon aluksen huohotus reikä ainaski näyttäs siltä oliko kalvo ehjä siellä kotelon sisällä?
janivede
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 08:13
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja janivede »

Pitääköhän mulla vetää puheet takas ja odottaa viisaampia vastauksia ku kuvaa zoomaili tarkemmin puutuisko siitä pellistä palanen keskeltä :o .
MI133
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:18

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja MI133 »

...
Viimeksi muokannut MI133, 11 Elo 2016, 06:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
janivede
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 08:13
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja janivede »

Jos ei siellä ole sitä niin kompura kyllä räjähtää tai sitte alkaa hihna luistaan se on se sama venttiili joka aivastaa kuorma autoissaki ku säiliöt täynnä ja aivastelee se lokomossaki ainaki vm -84.
MI133
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:18

Re: Lokomo M133 onko tietoo

Viesti Kirjoittaja MI133 »

....
Viimeksi muokannut MI133, 10 Elo 2016, 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin