Vanhoja mainoksia

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
lannenmies
Guru
Viestit: 334
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 15:16
Paikkakunta: Turku

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Ekströmhän toi niitä ensimmäisen aallon Takeutseja maahan.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Löysin vielä yhden Hans Palsbo Oy:n ilmoituksen. Tässä mainostetaan Merton-kauhakuormaajaa. Myös yksi Ekströmin Koneliikkeen mainos löytyi.
Liitteet
Vanhoja mainoksia Merton 1959.
Vanhoja mainoksia Merton 1959.
Diesel-lehti-1959-6-Merton.jpg (57.2 KiB) Katsottu 15123 kertaa
Vanhoja mainoksia Ekströmin Koneliike 1959.
Vanhoja mainoksia Ekströmin Koneliike 1959.
Diesel-lehti-1959-9-Ekstrom.jpg (113.24 KiB) Katsottu 15123 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Lisää sekalaisia mainoksia Tielehdestä, Koneviestistä Ja Maansiirto-lehdestä.
Liitteet
Vanhoja mainoksia Pikku-Jussi 1961.
Vanhoja mainoksia Pikku-Jussi 1961.
Tielehti-1961-5-Pikku-Jussi.jpg (56.2 KiB) Katsottu 14981 kertaa
Vanhoja mainoksia Lokomo 1965.
Vanhoja mainoksia Lokomo 1965.
Koneviesti-1965-21-Lokomo-12E.jpg (82.71 KiB) Katsottu 14981 kertaa
Vanhoja mainoksia Jussi-kaivinkoneet 1965.
Vanhoja mainoksia Jussi-kaivinkoneet 1965.
Maansiirto-1965-Jussi-700.jpg (88.51 KiB) Katsottu 14981 kertaa
Vanhoja mainoksia Ruston-Bucyrus 1965.
Vanhoja mainoksia Ruston-Bucyrus 1965.
Maansiirto-1965-Ruston-Bucyrus.jpg (61.28 KiB) Katsottu 14981 kertaa
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Pari kuorma-automainosta.
Liitteet
Vanhoja mainoksia Fargo KEW 1965.
Vanhoja mainoksia Fargo KEW 1965.
Tielehti--1965-5-Fargo.jpg (143.54 KiB) Katsottu 14465 kertaa
Vanhoja mainoksia Volvo 1959.
Vanhoja mainoksia Volvo 1959.
Diese-lehti-1959-Volvo-6.jpg (131.93 KiB) Katsottu 14522 kertaa
lannenmies
Guru
Viestit: 334
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 15:16
Paikkakunta: Turku

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Mulla oli työkaverina 70 luvun alussa vanha autoilija jolla oli tuollainen KEW FARCO.Kerran kyydissä ollessani kysyin mikä nuppi vaihdekepin päässä oli.En tiedä mutta myyjä kielsi koskemasta vastasi tämä kuljettaja.Taisi olla ylivaihteen kytkin. :D No kaveri oli reilusti yli 70.Ainakun Teräsmiehen kauhassa oli jäätelökioskin kokoinen kivi veti tämä sivuun ja avoi konepellin kunnes joku muu otti kiven kyytiin.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Pikkanen satsi sekalaisia vanhoja mainoksia taas minultakin. Näitä nyt olisi vaikka kuinka paljon, jos kaikki hauskat mainokset keräisi vanhoista lehdistä.
Liitteet
Vanhoja mainoksia, Valmet pommi
Vanhoja mainoksia, Valmet pommi
Ampu-tulee.jpg (65.39 KiB) Katsottu 14446 kertaa
Vanhoja mainoksia, Ford F700
Vanhoja mainoksia, Ford F700
Tielehti-1960-Ford-F700.jpg (133.43 KiB) Katsottu 14446 kertaa
Vanhoja mainoksia, James-etukuormaaja
Vanhoja mainoksia, James-etukuormaaja
Tiekehti-1960-James.jpg (72.17 KiB) Katsottu 14446 kertaa
Vanhoja mainoksia, Oliver-traktori
Vanhoja mainoksia, Oliver-traktori
Diesel-lehti-1954-3-Oliver.jpg (35.64 KiB) Katsottu 14446 kertaa
Vanhoja mainoksia, Michigan AWS
Vanhoja mainoksia, Michigan AWS
Koneviesti-1967-2-Michigan-AWS.jpg (136.79 KiB) Katsottu 14446 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Mainoksia Maansiirto-lehdessä 1967. Tämä vuosi muistetaan devalvaatiovuotena. Vuoden lopussa tuli devalvaatio, joka nosti ulkomaisten autojen ja koneiden hintoja lähes kolmanneksella.
Liitteet
Vanhoja mainoksia JCB 1967
Vanhoja mainoksia JCB 1967
Maansiirto-1967-1-JCB.jpg (140.98 KiB) Katsottu 14050 kertaa
Vanhoja mainoksia Simit 1967
Vanhoja mainoksia Simit 1967
Maansiirto-1967-5-SIMIT-SG-600.jpg (118.67 KiB) Katsottu 14050 kertaa
Vanhoja mainoksia Ukko-Kontio 1967
Vanhoja mainoksia Ukko-Kontio 1967
Maansiirto-1967-3-Ukko-Kontio.jpg (130.23 KiB) Katsottu 14050 kertaa
Vanhoja mainoksia Vanaja 1967
Vanhoja mainoksia Vanaja 1967
Maansiirto-1967-5-Vanaja.jpg (126.03 KiB) Katsottu 14050 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Mainonnan ilme muuttui 60-luvun loppupuolella räväkämmäksi, kun vaikutteita haettiin ulkomailta. Jopa konemainontaa lähdettiin tekemään uuteen tyyliin. Muutoinhan konemainonta kaikkina aikoina näyttää olleen kovasti konservatiivista. Otin tähän muutaman esimerkin konemainonnasta 60- ja 70-lukujen vaihteesta.
Liitteet
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 9-1969
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 9-1969
Konediesel-KV-9-1969.jpg (107.98 KiB) Katsottu 13614 kertaa
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 6-1973
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 6-1973
Konediesel-KV-6-1973.jpg (138.79 KiB) Katsottu 13614 kertaa
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 8-1970
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 8-1970
Payloader-KV-8-1970.jpg (112.54 KiB) Katsottu 13614 kertaa
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 1967
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 1967
Seco-KV-1967.jpg (140.74 KiB) Katsottu 13614 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Eniten vanhoja lehtimainoksia selatessa pomppaa silmiin Konedieselin suorasanaiset mainokset. Korpivaaran omistamiin yrityksiin kuuluva Konediesel hankki mainontaansa hoitamaan mainostoimisto SEKin. Se oli 60-luvulla eräs johtavista mainostoimistoista Suomessa. Mainonnan ammattilaiset tekivät markkinointia toisella tapaa, kuin konekaupan piirissä oli ollut tapana.

Pari esimerkkiä vielä Konediesel Oy:n mainonnasta.
Liitteet
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 9-1969
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 9-1969
Ukko-Mestari-KV-9-1969.jpg (82.28 KiB) Katsottu 13614 kertaa
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 4-1970
Vanhoja mainoksia, Koneviesti 4-1970
Konediesel-KV-4-1970.jpg (110.67 KiB) Katsottu 13614 kertaa
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Tämä skannattu lehtileike tuli audigin lähettämänä ja hän oli bongannut tämän puolestaan fb:ssä. Naula Oy on mainoksesta päätellen ollut tuottelias firma ja siis tehnyt myös jonkinlaisia kaivinkoneita. Tekstissä on sanottu tehtävän salaojakaivinkoneita, mutta kuvassa näyttää olevan pistokauhakone.
Liitteet
Naula-Oy.jpg
Naula-Oy.jpg (136.33 KiB) Katsottu 12527 kertaa
Vastaa Viestiin