Mitä tässä on tapahtunut?
Mitä tässä on tapahtunut?
Maanrakennuskoneseuran kuvamapista löytyi pari valokuvaa, joissa näyttää olevan jonkinlainen onnettomuus. Mitään tietoja kuvissa ei ole ja ne ovat sekalaisessa nipussa, missä on kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Liitteet
-
- Vovo-putoaa.jpg (100.68 KiB) Katsottu 5519 kertaa
-
- Jotakin-on-tapahtunut-jossain-1.jpg (71.86 KiB) Katsottu 5519 kertaa
-
- Jotakin-on-tapahtunut-jossain-2.jpg (66.79 KiB) Katsottu 5519 kertaa
Re: Mitä tässä on tapahtunut?
Liittyisikö ylimmäinen kuva, Volvon mainosvideoon 80- luvun alusta, jossa pyöräkuormaaja kaatui jyrkässä rinteessä ?
Siinä esiteltiin turvavyötä ja turvahyttiä tms. Muistikuvat on huonot, tuota videota en ole löytänyt netistä.
Siinä esiteltiin turvavyötä ja turvahyttiä tms. Muistikuvat on huonot, tuota videota en ole löytänyt netistä.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Mitä tässä on tapahtunut?
Jälkimmäisissä kuvissa on aika futuristisen näköinen mobiilinosturi. Puomissa näyttää lukevan Sjöman ja perässä on puhelinnumero niin kuin Sjömanin koneissa on ollut. Jokin satama Helsingissä, ehkä Länsisatama. Ihan varma nyt en ole takana näkyvästä rakennuksesta.
Eka kuva tuo minullekin muistuman jostain turvallisuusvideosta. Volvo teki jo varhain paljon turvallisuustyötä, mutta amerikkalaiset taisivat olla liikkeellä vielä huomattavasti aikaisemmin. Caterpillarilta olen nähnyt niinkin aikaisin kuin 50-luvulla tehtyjä lyhytelokuvia, joissa esimerkein kerrotaan miten ei tule menetellä. Pillari teki useita elokuvia 70- ja 80-luvuilla, joissa huolimattomille koneenkuljettajille ja remonttimiehille sattui ja tapahtui.
Pari esimerkkikuvaa löyty netistä. Nämä ovat Pillarin turvallisuusvalistusasiaa, jälkimmäinen kuva on niin realistinen, että sitä voisi jopa luulla oikeaksi onnettomuudeksi:
Eka kuva tuo minullekin muistuman jostain turvallisuusvideosta. Volvo teki jo varhain paljon turvallisuustyötä, mutta amerikkalaiset taisivat olla liikkeellä vielä huomattavasti aikaisemmin. Caterpillarilta olen nähnyt niinkin aikaisin kuin 50-luvulla tehtyjä lyhytelokuvia, joissa esimerkein kerrotaan miten ei tule menetellä. Pillari teki useita elokuvia 70- ja 80-luvuilla, joissa huolimattomille koneenkuljettajille ja remonttimiehille sattui ja tapahtui.
Pari esimerkkikuvaa löyty netistä. Nämä ovat Pillarin turvallisuusvalistusasiaa, jälkimmäinen kuva on niin realistinen, että sitä voisi jopa luulla oikeaksi onnettomuudeksi:
- Liitteet
-
- Screen-Shot-2016-05-22-at-7.59.36-PM.jpg (84.02 KiB) Katsottu 5437 kertaa
-
- Screen-Shot-2016-05-22-at-7.57.jpg (99.53 KiB) Katsottu 5437 kertaa