Vanhoja mainoksia

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Mainos Tielehdessä 1957.
Liitteet
Tielehti-57-4-Temmes.jpg
Tielehti-57-4-Temmes.jpg (31.45 KiB) Katsottu 10606 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Kävin eilen vintiltä ja löysin nipun vanhoja Koneviestejä. Vanhimmat lehdet ovat näköjään vuoden 1957 numeroita, uusimmat tässä nipussa vuodelta -63. Tässä aluksi pari ilmoitusta:
Liitteet
Koneviesti-8-1957-Deutz.jpg
Koneviesti-8-1957-Deutz.jpg (187.17 KiB) Katsottu 10439 kertaa
Koneviesti-9-1957-Gulf.jpg
Koneviesti-9-1957-Gulf.jpg (185.37 KiB) Katsottu 10439 kertaa
Koneviesti-18-1963-Porkkala.jpg
Koneviesti-18-1963-Porkkala.jpg (136.21 KiB) Katsottu 10439 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Tampereen Rakennuskoneen Deutz-mainoksessa näkyvä kuormauskone on erikoisuus 50-luvulta. Samanlaisia tehtiin muidenkin valmistajien telapuskukoneiden päälle. Janne Riikaselta on tämä esitekuva Deutz-ylikuormaajasta työssä. Tampereen Rakennuskone on Rotator Oy:n edeltäjä.
Liitteet
Deutz-Uberkopflader.jpg
Deutz-Uberkopflader.jpg (122.71 KiB) Katsottu 10363 kertaa
mike
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 09 Touko 2010, 22:41

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja mike »

Oja-auroja vuodelta ~ 1954-55

Kuva

Kuva
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja jusape »

Luvataan kestävän Nuffinkin perässä...... ;)
Tosin -53-54 oli vielä petrooli ja perkins-moottorisia Nuffeja, teholuokkaa n. 40hv..... Hyvin vähän kuitenkin kappalemääräisesti maassa silloin.....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

"Koska tehtaamme on Etelä-Pohjanmaalla edelläkävijä useiden oja-auramallien kehityksessä, on tämäkin Voima I oja-aura myös sen mukainen, ettei purnausta pitäisi kuulua." Jotta ei jää hetkenkään epäselvyyttä, etteikö tämä valmistaja ole Etelä-Pohjanmaalta. :D

Lisää Koneviestistä:
Liitteet
Koneviesti-19-1963-Pyynikin.jpg
Koneviesti-19-1963-Pyynikin.jpg (88.46 KiB) Katsottu 10227 kertaa
Koneviesti-Spray.jpg
Koneviesti-Spray.jpg (104.42 KiB) Katsottu 10227 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja jusape »

Siinä mielessä tuo kaivurimainos on mielenkiintoinen, että 4DM oli Perkins P4 moottorinen vuodesta -51 vuoteen -54 puolivälille-lopulle. BMC moottorien tulon myötä mallimerkintä muuttui muotoon DM4 ja vanha Universal Four mallimerkintä muuttui 460 malliin -61/62 taitteen paikkeilla. Mallimerkintänä tyyppikilvessä tosin edelleen DM4
Ja lehtimainos on -63, eli onkos jäänyt "valmiita koneita" varastoon myymättöminä.....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
kaiborg
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 01:10
Viesti:

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja kaiborg »

Tuo mainoksen spraypullo on nyt sitä kuuluisaa "aasinpotkua", jota isävainaan muistan käyttäneen yleisnimityksenä kaikille eetteripurkeille, oli tuotemerkki mikä tahansa.
Harri_82
Guru
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Syys 2012, 21:16

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja Harri_82 »

Vieläköhän aasinpotkussa on sama resepti käytössä. Ainaki ku vertaa muihin nii käyntiin lähtö tuolla on varma ku muilla ei välttämättä tapahdu mitään. Puuilosta pitää muistaa syksyllä taas hakia joku purkki jemmaan jos sattuu tarviin
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Taas lisää vanhoja mainoksia Koneviesteissä.
Liitteet
Koneviesti-Ahma.jpg
Koneviesti-Ahma.jpg (49.47 KiB) Katsottu 9988 kertaa
Koneviesti-22-1963-MF-356.jpg
Koneviesti-22-1963-MF-356.jpg (171.5 KiB) Katsottu 9988 kertaa
Koneviesti-1969-Hymas.jpg
Koneviesti-1969-Hymas.jpg (110.54 KiB) Katsottu 9988 kertaa
Vastaa Viestiin