Vanhoja mainoksia

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Tässä olisi vuorossa Tielehti vuodelta 1960 numero 6.
Liitteet
Tielehti-6-1960-JD-440.jpg
Tielehti-6-1960-JD-440.jpg (128.89 KiB) Katsottu 8337 kertaa
Tielehti-6-1960-Lokomo.jpg
Tielehti-6-1960-Lokomo.jpg (106 KiB) Katsottu 8337 kertaa
Tielehti-6-1960-Roima.jpg
Tielehti-6-1960-Roima.jpg (101.61 KiB) Katsottu 8337 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Tässä taas lisää mainoksia Tielehdestä vuodelta 1960.
Liitteet
Tielehti-6-1960-Fordson.jpg
Tielehti-6-1960-Fordson.jpg (138.02 KiB) Katsottu 8288 kertaa
Tielehti-6-1960-AC-HD-11G.jpg
Tielehti-6-1960-AC-HD-11G.jpg (153.52 KiB) Katsottu 8288 kertaa
Tielehti-6-1960-Aveling.jpg
Tielehti-6-1960-Aveling.jpg (114.81 KiB) Katsottu 8288 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Pari lisää...
Liitteet
Tielehti-6-1960-Shawnee.jpg
Tielehti-6-1960-Shawnee.jpg (62.16 KiB) Katsottu 8185 kertaa
Tielehti-6-1960-Menck.jpg
Tielehti-6-1960-Menck.jpg (137.64 KiB) Katsottu 8185 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Vaijerikaivinkoneiden uusia malleja mainostettiin viimeisiä kertoja vuonna 1965 ja 1966 ennen kuin hydrauliset kaivinkoneet valtasivat markkinat.
Liitteet
Fiskars-500-MS-2-1965.jpg
Fiskars-500-MS-2-1965.jpg (168.26 KiB) Katsottu 7990 kertaa
Lokomo-MS-2-1965.jpg
Lokomo-MS-2-1965.jpg (139.34 KiB) Katsottu 7990 kertaa
Jussi-700-MS-10-1965.jpg
Jussi-700-MS-10-1965.jpg (165.65 KiB) Katsottu 7990 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Seura sai lainaan muutaman vanhan maansiirtoalaa käsittelevän kirjan 50- ja 60-luvuilta, joissa ajan tavan mukaan on paljon konekauppiaiden mainoksia. Ensimmäiseksi muutama mainos Suomen tieyhdistyksen julkaisemasta Maarakennuskoneiden työmenetelmät -kirjasta, joka on painettu 1963.
Liitteet
TY3-Veho.jpg
TY3-Veho.jpg (122.31 KiB) Katsottu 7716 kertaa
TY3-Tukon-Kone.jpg
TY3-Tukon-Kone.jpg (104.38 KiB) Katsottu 7716 kertaa
TY3-Gronblom.jpg
TY3-Gronblom.jpg (124.31 KiB) Katsottu 7716 kertaa
TY3-Auramo.jpg
TY3-Auramo.jpg (120.34 KiB) Katsottu 7716 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Maarakenuuskoneiden työmenetelmät -kirjassa oleva aukeaman mainos Lokomon koneista.
Liitteet
TY3-Lokomo.jpg
TY3-Lokomo.jpg (212.98 KiB) Katsottu 7659 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja jusape »

On se maailma muuttunut ja koneet kehittyneet ....
Kehitys on aika julmaa vauhtia kyllä mennyt, kun jos ajattelee vertaillen -50 luvun alun koneita tai sitten -80 lukulaisia, saati 2000 taitteen koneita.....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Haave moni käyttösyydestä ei ole poistunut vaikka vuosia on mennyt. Yhä haluttaisiin saada kone joka tekee ainakin kahta ellei kolmea työtä. Vertaa Unimogin mainos yllä.
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja jusape »

Joo kyllä koneiden monikäyttöisyys on ollut urakoitsijoille aina haave.
Mutta , siinähän on muutama mutta ollut aina.....
Hinta tahtoo pompsahtaa korkeaksi, ja sitten myös ominaisuudet kärsiä, että koneella pystyy tekemään monenlaista, mutta ei oikein mihinkään ole kunnollinen verrattuna varta vasten jotain hommaa tekemään suunniteltu kones.....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Harri_82
Guru
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Syys 2012, 21:16

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja Harri_82 »

Yhellä tutulla on unimoggi missä on isohko hydraulivinssi nokalla, hiabbi kopin takana ja perässä on tuppisovitteilla kaivuri. Lavalle ei sentään kaivurilla kuormaa saa mut kohtuu monipuolinen kampe on. Nauroinki sille et ei puutu ku alusterä ja etunostolaite :D Pitääpä muistaa laittaa kuvia kuhan koneella seuraavan kerran käyn ku ei puhelimesta saanu lisättyä kuvapalveluuni.
Vastaa Viestiin