Doosan 155
Doosan 155
Kone on 155 solar vm. 2006 ja polttaa sulaketta, eli kun painaa a/c nappia ni sulake napsahtaa. Onko kohtalontovereita ja missä mahtaisi olla vika? Ilmastoinnin kompuralle menevät johtoja tutkittu mutta ei näkynyt oikosulun aiheuttajia.
Viimeksi muokannut Tohelo, 25 Tammi 2018, 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Doosan 155
Tuota konetta tuntematta, mutta jos kompuralta ottaa johdot irti, säilyykö sulake silloin ehjänä?
Josko kompressorin magneettikytkimen käämitys itsessään on oikosessa ?
Josko kompressorin magneettikytkimen käämitys itsessään on oikosessa ?
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Doosan 155
Jos ilmastointi kompuran kytkimen johtojen irrotus ei lopeta sulakkeen palamista nii täytyy alkaa katsomaan mitä muuta siellä on laitettu siihen acc napaan. Radio yleensä ainakin on sen alla sekä muut vastaavat lisä vimpaimet. Se selviää kun kokeilee mitkä asiat ei toimi kun sulake on pois. Jokainen sitten yksi tellen irti ja kokeilemaan mitenkä käy sulakkeelle.
Re: Doosan 155
Kirjoitin aloitusviestiin väärin eli puhaltimensäätöpaneelin nappi on siis a/c eikä acc. Kompuran liittimen irroittaminen ei auta mutta erään 13 napaisen liittimen irroitus penkin alta lopettaa sulakeen polton mutta kone ei starttaa sen jälkeen
pitänee jatkaa tutkimista. Onko jollain kertoa alkuperäisten sulakkeiden koot? Ei ole itsellä mitään kirjoja koneesta.
Re: Doosan 155
Eli oikonen on sen liittimen ja kompressorin välillä, jossain siinä johtosarjassa.
Ilmeisesti siis samaisen liittimen kautta menee myös herätevirta startille, eli kyseessä lienee moottorin johtosarja.
Ilmeisesti siis samaisen liittimen kautta menee myös herätevirta startille, eli kyseessä lienee moottorin johtosarja.
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...