Lokomo M133 onko tietoo
-
fiat-allis
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18 Helmi 2011, 15:57
Re: Lokomo M133 onko tietoo
No jos tuo on kopinalta niin oisko jarrupolkimen venttiili jarrut saa paraiten ilmattu nestettä säilöön päin laittamalla jollakin pumpulla
ainakin omassa 133 Arassa
ainakin omassa 133 Arassa
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Toi osa on kokolailla suoraan kuskin alla,siinä osassa on sellanen vipu jossa on reikä johon voi kiinnittää jotain ,mutta ei siinä ole nyt mitään kiinni,ja näyttää ettei siinä ole koskaan ollutkaan . Tota jarruongelmaa kävi tutkailemassa sellanen jolla on joskus ollut ARA,mutta ei hänkään ollut varma mikä toi on,meinas vaan,että mahdollisesti säädin millä jarrupainetta voi säätää?!
Sain tollasia kuvia käyttöön,meinasivat,että samat osat kuin Lokomossa?
Sain tollasia kuvia käyttöön,meinasivat,että samat osat kuin Lokomossa?
- Liitteet
-
- Osaluettelo.JPG (143.56 KiB) Katsottu 15679 kertaa
-
- Jarrut.JPG (147.49 KiB) Katsottu 15679 kertaa
Viimeksi muokannut MI133, 19 Syys 2015, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Otettiin noista työsylintereistäkin letkut irti,ja niihin tuli tosi huonosti paineilmaa jarrua painaessa, ja vaikka jarrua ei painanutkaan,niin hiukan pihisi kokoajan.Siitä heräri epäily tosta osasta mistä kyselin,että voisiko olla siinä jotain vikaa. Tähän jatkoa senverran,että otettiin poljinventtiili irti ja puhdistettiin ja voideltiin.Ei saatu vielä paikalleen takaisin,mutta se pieni pihinä työsylinterin ilmapuolella johtuu ilmeisesti tosta poljinventtiilistä,oli aika jäykkä ei palauttanut kunnolla.
- Liitteet
-
- Työsylinterit.JPG (112.62 KiB) Katsottu 15676 kertaa
Re: Lokomo M133 onko tietoo
kokeilkaapa tukkia se työ sylinterin letku kun moottori käynnissä mitä tapahtuu? Omassa meinaan jäi aina välissä käynnistyksen jälkeen vuotamaan sinne, ei nostanu painetta ollenkaan ku valskas sen verran työsylinteriltä läpi sitte ku taitto sen letkun tukkoon niin kuulu pedaali venttiililtä tupsaus ja alko paineet nouseen niin ja paineen säätö venttiilin on luultavasti siellä moottorin vieressä, se vapauttaa kompuran kun paineet nousseet löytyy seuraamalla kompuralta lähtevää paine putkea.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Lisää kysymyksiä. Tuossa kuvassa on jarrupoljinventtiili kuvattuna alhaalta.Kysymys kuuluu,saako tuon keskellä olevan reiän tukkia,minusta ei saa,mutta nyt on tukittu koska vuotava poljinventtiili päästää ilmaa tuosta reiästä.Luulisi,että siitä pitäisi päästä jotain paluuilmaa poljinta painettaessa.Vai onko tosiaan vaan vesireikä.Keskellä oleva osa on kuminen ja siinä on sisäpuolella joku kuula(venttiili).
- Liitteet
-
- Poljinventtiilin pohja.JPG (227.22 KiB) Katsottu 15656 kertaa
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Kalvon aluksen huohotus reikä ainaski näyttäs siltä oliko kalvo ehjä siellä kotelon sisällä?
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Pitääköhän mulla vetää puheet takas ja odottaa viisaampia vastauksia ku kuvaa zoomaili tarkemmin puutuisko siitä pellistä palanen keskeltä
.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
...
Viimeksi muokannut MI133, 11 Elo 2016, 06:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
Jos ei siellä ole sitä niin kompura kyllä räjähtää tai sitte alkaa hihna luistaan se on se sama venttiili joka aivastaa kuorma autoissaki ku säiliöt täynnä ja aivastelee se lokomossaki ainaki vm -84.
Re: Lokomo M133 onko tietoo
....
Viimeksi muokannut MI133, 10 Elo 2016, 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.