Offtopic

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja jusape »

Nyt mennä sunnuntaina eräissä testimäkivetokisoissa Säkylä-Virttaa rajamailla, Nuffilla .....

https://www.youtube.com/watch?v=dBpnZsK9Q4w

https://www.youtube.com/watch?v=R43ZDkqoc9o
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja SML »

Tämmöstä uutista Roomasta: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005570378.html
Ehkä joku teistä osaa selittää, mikä työmaalla meni vikaan. Oli niin tai näin, rakentaminen on vaikea laji.

Terveisin
Marja
Liitteet
96fd83ea4aa34754ab41d5b8cc5739d9.jpg
96fd83ea4aa34754ab41d5b8cc5739d9.jpg (67.2 KiB) Katsottu 11743 kertaa
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Oilisko käynnyt niin että olisi jotkut tuet jääneet laittamatta.Ja eikös noissa tehdä jotain ankkurointejakin.
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Kehitys kehittyy, mutta voi mennä hyvin pitkä aika ennen kuin jokin uusi tekniikka on oikeasti käyttökelpoista. Työkoneiden kauko-ohjausta on näkyjään kehitelty jo yli 60 vuotta sitten. Kopioin oheisen artikkelin vuoden 1954 Ford-uutiset -lehden sivulta.
Liitteet
Ford-kauko-ohjaus.jpg
Ford-kauko-ohjaus.jpg (254.86 KiB) Katsottu 9197 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja jusape »

Juu, idea ei ole ihan uusi siis ollenkaan....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Se on lomaa vielä tää viikko jäljellä.
Liitteet
22199_3DVO6PA8S9K4C1531569315.jpg
22199_3DVO6PA8S9K4C1531569315.jpg (115.3 KiB) Katsottu 8582 kertaa
lannenmies
Guru
Viestit: 334
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 15:16
Paikkakunta: Turku

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja lannenmies »

Tänään alkoi, yksi takana kaksikymmentäneljä edessä.Onneksi loppuviikolla viilenee.Aamulla lanasin likan ratsastuskentän ja loppupäivä kului ilmalämpöpumpun viilennyksessä.Olisi hiukan konehommia kotona mutta ei näillä +3?` hotsita kun ei oo ilmastointia tuossa pikkukoneessa.
Alan töitä maan vanhimmalla kalustolla.Vuodesta 1972.
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Olin leikannut lehdestä tämän kirjoituksen. Ollut lehdessä vuonna 2015. Asia ei ole tässä ajassa vanhentunut vähänkään. Paremminkin väittäisin että pahentunut. Nykyään on myös näiden kaivinkone ja muiden kone kauppiaidenkin kanssa vaikeaa kun ei tahdo saada niiden suusta irti että kuinka paljon uusi kone maksaa perus mallina. Myyjä aloittaa keskustelun mitä kaikkea siihen koneeseen voisi laittaa lisäksi. Käytetyn ostaminen on helpompaa. Niistä seisoo hinta lehdessä tai netissä tai ainakin sen saa myyjältä yhdellä kysymyksellä.
Liitteet
scan0001.jpg
scan0001.jpg (60.72 KiB) Katsottu 8015 kertaa
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja jusape »

Sammin mäkikisoissa 1.9. Nuffilla....

https://www.youtube.com/watch?v=ARrd5fnP7fI
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Offtopic

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Onnittelut!
Nyt näytti voimaa olevan jo niin, että renkaiden pito loppuu.
Vastaa Viestiin