Nonnii, Talven jälkeen otimma taas haitaasin naftaliinista ja aloimma hommiin. Muutaman päivän mätästys rupeaman jälkeen kesken ojan kaivuun puomia ojan päälle sivulta siirrettäessä kuului muksahdus ja kone alkoi pyöriä vapaalla ihan oman tahtonsa mukaan....

Noh viaksi paljastuis hitsauksesta irronnut kääntömoottorin kiinnitysrengas ylävaunun pohjasta. Heppoisesti oli hitsattu täytyy sanoa. Minkähän takia eivät olleet laittaneet pitempiä kääntömoottorin kiinnitys pultteja jotta oisivat yltäneet sen kiinnitys renkaan läpi ylävaunun pohjalevyyn? Valmiit kierteet ja kaikki ois ollu. Noh nyt ne yltää, kun ei muuta kiinnitystä keksitty. Epäilen että syynä sihen hitsauksen murtumiseen on ollut se että kääntökehän kiinnitys pultteja on ollut poikki siitä kääntömoottorin kohalta, josta johtuen ylävaunun pohjalevy on päässyt elämään ja nitkutellu sen hitsauksen hiljalleen irti.
Tuosta kun selvittiin ja vietiin kone taas työmaalle niin taas se joka kesäinen ongelma alkoi, eli tuo kierrosten tipahtelu. Voi jeevana.
Kierroslukuanturikin löydettiin kun hydepumppu laakeroitiin. Anturi sijaitsee pumpun pohjalla ja lukee pumpun akselilla olevaa hammasrattaan hampaita. Johdossa oli kyllä kuori murtunut mutta se korjattiin joten sen ainakin pitäs olla ok.
Tällä kertaa vika ilmenee toisinaan kovan tärähdyksen yhteydessä ja taas toisinaan vain kun kone "heilahtaa". Väliin menee pitkän tovinkin ilman mitään ongelmia kunnes taas muutamia kertoja peräjälkeen kierrokset käy tyhjäkäynnillä.
Ihime vehe. Koita tämmöstä nyt korjata. Ei huvittas ostella turhaan kaiken maailman säätöpotikoita ym . jos vika ei niissä kuitenkaan oo. Mutta jos oikeen pahaksi äityy niin ei kai muu auta. Tai sitten toivotaan että vika taas katoaa yhtä mystisesti kuten aina ennenkin.
