Vanhoja mainoksia

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja jusape »

Yhel kaverilla oli ysärin lopulla , Salon kupeessa , "iso" unimokki, jossa mekaaninen kardaanivälitteinen vinssi lavalla, vaijeri oli jotain 16 jollei 20mm luokkaa, ja ihan konttorilla rekattu työkoneeksi. Siis ihan auton kilvillä.
Sai virallisesti ajaa pööllä tiellä 80kmh vauhtia....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Vanhoja mainoksia elävänä kuvana https://www.youtube.com/watch?v=7u708oyCY9k
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Vanhoja saksalaisia mainoksia Progressus-teollisuuslehdessä 1941.
Liitteet
Progressus-1941-1.jpg
Progressus-1941-1.jpg (74.34 KiB) Katsottu 14221 kertaa
Progressus-1941-2.jpg
Progressus-1941-2.jpg (49.52 KiB) Katsottu 14221 kertaa
Progressus-1941-3.jpg
Progressus-1941-3.jpg (54.08 KiB) Katsottu 14221 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Helsingin Sanomissa julkaistaan nykyisin silloin tällöin vanha mainos, joka on ollut jossain lehden vanhassa numerossa. Tiistaina 14. päivä vuorossa oli Mercantile Oy:n mainos vuodelta 1946. Tunnistaako kukaan kaivinkonetta?
Liitteet
HS-14.11.jpg
HS-14.11.jpg (53.28 KiB) Katsottu 13449 kertaa
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Näyttää amerikkalaiselta 30-40-luvun koneelta. Lehden ilmestymisajankohdan 1946 perusteella veikkaisin, että tässä on kysymys liittoutuneiden ylijäämäkaluston myynnistä. Uusien koneiden ostoon ei Suomessa saaneet tarvittavaa valuuttaa kuin ne yritykset ja valtion laitokset, jotka työskentelivät sotakorvausteollisuuden elintärkeissä toiminnoissa. Käytetyiden koneiden kohdalla rima oli hieman alempana, mutta ei niitäkään vapaasti saanut ostaa. Oli miten oli, kuvan koneen merkkiä en osaa sanoa.
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Maansiirtolehdestä kuuskytluvulta:
Liitteet
Maansiirto-6-1967-Broyt-X2.jpg
Maansiirto-6-1967-Broyt-X2.jpg (113.31 KiB) Katsottu 13103 kertaa
Maansiirto-6-1967-Parca.jpg
Maansiirto-6-1967-Parca.jpg (166.17 KiB) Katsottu 13103 kertaa
Maansiirto-10-1966-ZIL-130.jpg
Maansiirto-10-1966-ZIL-130.jpg (141.82 KiB) Katsottu 13103 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Tielehdestä 1957, 1960 ja 1961.
Liitteet
Tielehti-4-1957-IH.jpg
Tielehti-4-1957-IH.jpg (153.09 KiB) Katsottu 13018 kertaa
Tielehti-6-1960-Shawnee.jpg
Tielehti-6-1960-Shawnee.jpg (86.7 KiB) Katsottu 13018 kertaa
Tielehti-5-1961-AC.jpg
Tielehti-5-1961-AC.jpg (134.21 KiB) Katsottu 13018 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Tällainenkin kone on ollut.
Liitteet
Ilmoitus Maaseudun Koneviesti 11/1955.
Ilmoitus Maaseudun Koneviesti 11/1955.
SA-200-KV-11-1955.jpg (81.06 KiB) Katsottu 11669 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Mainoksia vuoden 1961 Koneviesteissä:
Liitteet
Magirus-Deutz-KV-1961.jpg
Magirus-Deutz-KV-1961.jpg (162.73 KiB) Katsottu 7868 kertaa
Chaseside-KV-1961.jpg
Chaseside-KV-1961.jpg (128.32 KiB) Katsottu 7868 kertaa
ARA-JCB-4-KV-1961.jpg
ARA-JCB-4-KV-1961.jpg (212.93 KiB) Katsottu 7868 kertaa
Avatar
SML
Guru
Viestit: 643
Liittynyt: 01 Heinä 2013, 18:54

Re: Vanhoja mainoksia

Viesti Kirjoittaja SML »

Tässä pari mainosta Diesel-lehdistä 59-60
Liitteet
Diesel-5-1959-Fiat.jpg
Diesel-5-1959-Fiat.jpg (91.56 KiB) Katsottu 7475 kertaa
Diesel-5-1959-IH-TD-20.jpg
Diesel-5-1959-IH-TD-20.jpg (177.17 KiB) Katsottu 7475 kertaa
Diesel-3-1960-Hanomag.jpg
Diesel-3-1960-Hanomag.jpg (106.68 KiB) Katsottu 7475 kertaa
Vastaa Viestiin