Vanhoja mainoksia
Re: Vanhoja mainoksia
Yhel kaverilla oli ysärin lopulla , Salon kupeessa , "iso" unimokki, jossa mekaaninen kardaanivälitteinen vinssi lavalla, vaijeri oli jotain 16 jollei 20mm luokkaa, ja ihan konttorilla rekattu työkoneeksi. Siis ihan auton kilvillä.
Sai virallisesti ajaa pööllä tiellä 80kmh vauhtia....
Sai virallisesti ajaa pööllä tiellä 80kmh vauhtia....
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Vanhoja mainoksia
Vanhoja mainoksia elävänä kuvana https://www.youtube.com/watch?v=7u708oyCY9k
Re: Vanhoja mainoksia
Vanhoja saksalaisia mainoksia Progressus-teollisuuslehdessä 1941.
- Liitteet
-
- Progressus-1941-1.jpg (74.34 KiB) Katsottu 14222 kertaa
-
- Progressus-1941-2.jpg (49.52 KiB) Katsottu 14222 kertaa
-
- Progressus-1941-3.jpg (54.08 KiB) Katsottu 14222 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Helsingin Sanomissa julkaistaan nykyisin silloin tällöin vanha mainos, joka on ollut jossain lehden vanhassa numerossa. Tiistaina 14. päivä vuorossa oli Mercantile Oy:n mainos vuodelta 1946. Tunnistaako kukaan kaivinkonetta?
- Liitteet
-
- HS-14.11.jpg (53.28 KiB) Katsottu 13450 kertaa
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Vanhoja mainoksia
Näyttää amerikkalaiselta 30-40-luvun koneelta. Lehden ilmestymisajankohdan 1946 perusteella veikkaisin, että tässä on kysymys liittoutuneiden ylijäämäkaluston myynnistä. Uusien koneiden ostoon ei Suomessa saaneet tarvittavaa valuuttaa kuin ne yritykset ja valtion laitokset, jotka työskentelivät sotakorvausteollisuuden elintärkeissä toiminnoissa. Käytetyiden koneiden kohdalla rima oli hieman alempana, mutta ei niitäkään vapaasti saanut ostaa. Oli miten oli, kuvan koneen merkkiä en osaa sanoa.
Re: Vanhoja mainoksia
Maansiirtolehdestä kuuskytluvulta:
- Liitteet
-
- Maansiirto-6-1967-Broyt-X2.jpg (113.31 KiB) Katsottu 13104 kertaa
-
- Maansiirto-6-1967-Parca.jpg (166.17 KiB) Katsottu 13104 kertaa
-
- Maansiirto-10-1966-ZIL-130.jpg (141.82 KiB) Katsottu 13104 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Tielehdestä 1957, 1960 ja 1961.
- Liitteet
-
- Tielehti-4-1957-IH.jpg (153.09 KiB) Katsottu 13019 kertaa
-
- Tielehti-6-1960-Shawnee.jpg (86.7 KiB) Katsottu 13019 kertaa
-
- Tielehti-5-1961-AC.jpg (134.21 KiB) Katsottu 13019 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Tällainenkin kone on ollut.
- Liitteet
-
- Ilmoitus Maaseudun Koneviesti 11/1955.
- SA-200-KV-11-1955.jpg (81.06 KiB) Katsottu 11670 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Mainoksia vuoden 1961 Koneviesteissä:
- Liitteet
-
- Magirus-Deutz-KV-1961.jpg (162.73 KiB) Katsottu 7869 kertaa
-
- Chaseside-KV-1961.jpg (128.32 KiB) Katsottu 7869 kertaa
-
- ARA-JCB-4-KV-1961.jpg (212.93 KiB) Katsottu 7869 kertaa
Re: Vanhoja mainoksia
Tässä pari mainosta Diesel-lehdistä 59-60
- Liitteet
-
- Diesel-5-1959-Fiat.jpg (91.56 KiB) Katsottu 7476 kertaa
-
- Diesel-5-1959-IH-TD-20.jpg (177.17 KiB) Katsottu 7476 kertaa
-
- Diesel-3-1960-Hanomag.jpg (106.68 KiB) Katsottu 7476 kertaa