ATF A tyypin öljystä.

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

ATF A tyypin öljystä.

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mitä öljyä olette käyttäneet koneissa joihin vaaditaan niin sanottua A tyypin ATF öljyä? Aikanaan A tyypin öljyssä oli valaanrasvaa, mutta sen saatavuus on heikkoa nykyään...

Täältä löysin tuon Shellin öljyn joka on vanhalta nimeltään Shell Donax TM ja uusi nimi Shell Spirax S1 ATF TASA

http://www.overdrive.fi/forum/threads/o ... in.205170/

https://hyvamaa.fi/tuotteet/shell/vaiht ... a-donax-tm

Hullu Jussin kanssa juttelin tänään ja hän vinkkasi katsomaan Mobil ATF 200 öljyä.
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Re: ATF A tyypin öljystä.

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Aluksi tuota Shellin öljyä oli vaikea löytää. Tilasin paristakin paikasta ja eivät saaneet hommattua. Sitten soitin tuonne Hyvämaalle. Tilasin öljyä, tuli pikaisesti ja palvelu oli ensiluokkaista!
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: ATF A tyypin öljystä.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Onko puhe nyt lootasta vaiko ohjaustehostajasta. Jos lootasta niin eikös siihen kelpaa ihan moottoriöljy. Meinaan kun vissiinkin on puhe jostain vanhemmasta koneesta kun on tuollainen se öljy suositus.
Tässä lainaus eräästä toisesta OooDeen keskustelusta:
Ei niitä "metalli"kitkoja käyttäny ku voortti sen takia ähväööli. Samoja kitkoja löytyy työkoneista ja merivaihteista, niissä on öölinä mötöörööl.
Moparin "oma" mehu oli valasrasvasta tehty "A" type.
Linkki tohon keskusteluun: http://www.overdrive.fi/forum/threads/4 ... st-3327655

Mutta pääasia tietenkin että oikeaa öljyä löyty.
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Re: ATF A tyypin öljystä.

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Ainakin pysyy hyvin vanhojen tiivisteiden sisällä tuo vanhemman tyypin öljy.
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: ATF A tyypin öljystä.

Viesti Kirjoittaja jusape »

Ilmeisemminkin kyse oli lähinnä TL-alliksen power-shift vaihteistosta
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Re: ATF A tyypin öljystä.

Viesti Kirjoittaja Heavy »

jusape kirjoitti:Ilmeisemminkin kyse oli lähinnä TL-alliksen power-shift vaihteistosta
Ohoh, unohtui mainita tuo edelliseen viestiin, mutta juurikin näin.
Vastaa Viestiin