Mitä öljyä olette käyttäneet koneissa joihin vaaditaan niin sanottua A tyypin ATF öljyä? Aikanaan A tyypin öljyssä oli valaanrasvaa, mutta sen saatavuus on heikkoa nykyään...
Täältä löysin tuon Shellin öljyn joka on vanhalta nimeltään Shell Donax TM ja uusi nimi Shell Spirax S1 ATF TASA
http://www.overdrive.fi/forum/threads/o ... in.205170/
https://hyvamaa.fi/tuotteet/shell/vaiht ... a-donax-tm
Hullu Jussin kanssa juttelin tänään ja hän vinkkasi katsomaan Mobil ATF 200 öljyä.
ATF A tyypin öljystä.
Re: ATF A tyypin öljystä.
Aluksi tuota Shellin öljyä oli vaikea löytää. Tilasin paristakin paikasta ja eivät saaneet hommattua. Sitten soitin tuonne Hyvämaalle. Tilasin öljyä, tuli pikaisesti ja palvelu oli ensiluokkaista!
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: ATF A tyypin öljystä.
Onko puhe nyt lootasta vaiko ohjaustehostajasta. Jos lootasta niin eikös siihen kelpaa ihan moottoriöljy. Meinaan kun vissiinkin on puhe jostain vanhemmasta koneesta kun on tuollainen se öljy suositus.
Tässä lainaus eräästä toisesta OooDeen keskustelusta:
Ei niitä "metalli"kitkoja käyttäny ku voortti sen takia ähväööli. Samoja kitkoja löytyy työkoneista ja merivaihteista, niissä on öölinä mötöörööl.
Moparin "oma" mehu oli valasrasvasta tehty "A" type.
Linkki tohon keskusteluun: http://www.overdrive.fi/forum/threads/4 ... st-3327655
Mutta pääasia tietenkin että oikeaa öljyä löyty.
Tässä lainaus eräästä toisesta OooDeen keskustelusta:
Ei niitä "metalli"kitkoja käyttäny ku voortti sen takia ähväööli. Samoja kitkoja löytyy työkoneista ja merivaihteista, niissä on öölinä mötöörööl.
Moparin "oma" mehu oli valasrasvasta tehty "A" type.
Linkki tohon keskusteluun: http://www.overdrive.fi/forum/threads/4 ... st-3327655
Mutta pääasia tietenkin että oikeaa öljyä löyty.
Re: ATF A tyypin öljystä.
Ainakin pysyy hyvin vanhojen tiivisteiden sisällä tuo vanhemman tyypin öljy.
Re: ATF A tyypin öljystä.
Ilmeisemminkin kyse oli lähinnä TL-alliksen power-shift vaihteistosta
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Re: ATF A tyypin öljystä.
Ohoh, unohtui mainita tuo edelliseen viestiin, mutta juurikin näin.jusape kirjoitti:Ilmeisemminkin kyse oli lähinnä TL-alliksen power-shift vaihteistosta