Käsittämätöntä purku-urakointia

Täällä voi puhua vapaasti aiheista joille ei löydy muuta foorumia
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Käsittämätöntä purku-urakointia

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Näyttäisi muuten siltä, että tuossa "Store Ulf" -koneessa on kolme hydraulisylinteriä rinnan pääpuomin tyvessä (keskimmäinen kuva). Tarttee tiettysti hieman ponnistusta löytyäkin, kun puomi ja sakset on yhteensä 95 tonnia.
hit 092
Guru
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 23:02
Paikkakunta: Joensuu

Re: Käsittämätöntä purku-urakointia

Viesti Kirjoittaja hit 092 »

Tolokun näköset pihdit on... Liekö jollain suomalaisellakin firmalla tuon tapaiset sakset? Toissa kesänä Lappeenrannassa ohitseni meni lavetin kyydissä oleva leikkurikone. Peruskone oli muistaakseni Hitachi zx 650 ja tuo pihti oli kiinnitetty suoraan pääpuomiin, kaivupuomin paikalle. Pihdit oli siniset ja kokoluokaltaan varmaan aika lähellä tuota kuvissa näkyvää tai vähän pienemmät.
Avatar
Northern 1010C
Guru
Viestit: 166
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 22:38
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Käsittämätöntä purku-urakointia

Viesti Kirjoittaja Northern 1010C »

Elikäs Toivonen yhtiöllä on ainakin aika mittavat sakset, seuraavassa lainaus heidän sivuiltaan: "Hitachi EX800 työpaino 90 tn + LaBounty 9500 teräsleikkuri leikkuuvoima 2510 tn, kaivuuvarustus (Pohjoismaiden suurin kaivinkoneessa oleva leikkuri)" :?: . Tässä koneessa tosin ulottuvuudet ja muut ominaisuudet hieman rajallisemmat kuin Store Ulv:ssa... LaBountystä löytyy Googlettamalla lisää faktaa, ovat fyysisesti hieman pienempiä kuin Genesis sarjan leikkurit mutta "rykiä" tuntuu kanssa löytyvän...
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
Avatar
Hullu-Jussi
Guru
Viestit: 1816
Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58

Re: Käsittämätöntä purku-urakointia

Viesti Kirjoittaja Hullu-Jussi »

Löysin yhden kuvan mainitsemastani suomalaisesta Husseinin tykistä. Kuva on Lohjalta Hangontiellä olleen siilan purkutyöstä. Toisessa kuvassa näkyvä Power Roller -laite on tarkoitettu betonirautasyherön pakkaamiseen käteviksi kiepeiksi.
Liitteet
Tykki.jpg
Tykki.jpg (88.47 KiB) Katsottu 5009 kertaa
Power Roller.jpg
Power Roller.jpg (100.46 KiB) Katsottu 5010 kertaa
Avatar
Heavy
Guru
Viestit: 558
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 02:01

Re: Käsittämätöntä purku-urakointia

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tuossa on mieleknkiintoinen tapa purkaa korkeaa piippua :arrow:

https://www.maskinisten.net/viewtopic.p ... 13811&lv=0
Vastaa Viestiin