Käsittämätöntä purku-urakointia
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Käsittämätöntä purku-urakointia
Näyttäisi muuten siltä, että tuossa "Store Ulf" -koneessa on kolme hydraulisylinteriä rinnan pääpuomin tyvessä (keskimmäinen kuva). Tarttee tiettysti hieman ponnistusta löytyäkin, kun puomi ja sakset on yhteensä 95 tonnia.
Re: Käsittämätöntä purku-urakointia
Tolokun näköset pihdit on... Liekö jollain suomalaisellakin firmalla tuon tapaiset sakset? Toissa kesänä Lappeenrannassa ohitseni meni lavetin kyydissä oleva leikkurikone. Peruskone oli muistaakseni Hitachi zx 650 ja tuo pihti oli kiinnitetty suoraan pääpuomiin, kaivupuomin paikalle. Pihdit oli siniset ja kokoluokaltaan varmaan aika lähellä tuota kuvissa näkyvää tai vähän pienemmät.
- Northern 1010C
- Guru
- Viestit: 166
- Liittynyt: 01 Helmi 2010, 22:38
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Käsittämätöntä purku-urakointia
Elikäs Toivonen yhtiöllä on ainakin aika mittavat sakset, seuraavassa lainaus heidän sivuiltaan: "Hitachi EX800 työpaino 90 tn + LaBounty 9500 teräsleikkuri leikkuuvoima 2510 tn, kaivuuvarustus (Pohjoismaiden suurin kaivinkoneessa oleva leikkuri)"
. Tässä koneessa tosin ulottuvuudet ja muut ominaisuudet hieman rajallisemmat kuin Store Ulv:ssa... LaBountystä löytyy Googlettamalla lisää faktaa, ovat fyysisesti hieman pienempiä kuin Genesis sarjan leikkurit mutta "rykiä" tuntuu kanssa löytyvän...
-----------------------------------
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
5xJD 1010C, IH btd6, 2xZetor
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Käsittämätöntä purku-urakointia
Löysin yhden kuvan mainitsemastani suomalaisesta Husseinin tykistä. Kuva on Lohjalta Hangontiellä olleen siilan purkutyöstä. Toisessa kuvassa näkyvä Power Roller -laite on tarkoitettu betonirautasyherön pakkaamiseen käteviksi kiepeiksi.
- Liitteet
-
- Tykki.jpg (88.47 KiB) Katsottu 5010 kertaa
-
- Power Roller.jpg (100.46 KiB) Katsottu 5011 kertaa
Re: Käsittämätöntä purku-urakointia
Tuossa on mieleknkiintoinen tapa purkaa korkeaa piippua
https://www.maskinisten.net/viewtopic.p ... 13811&lv=0
https://www.maskinisten.net/viewtopic.p ... 13811&lv=0