Hei.
Olisiko jollakin Fiskars 550:n omistajalla mahdollisuutta laittaa kuvaa ko. Koneen telankiristimestä?
Voisin sitten tehdä vastaavanlaiset omaan koneeseeni, sillä ed. Omistaja on purkanut kiristimet pois ja laittanut "kemppiliimalla" kiinteäksi.
Fiskars 550
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Fiskars 550
Siinä on uutena ollut lautasjousirakenne. Käyttöohjekirjan kuvassa numero 20 on jousilautanen, joita on 24 kpl yhdessä kiristimessä. Jousipakan läpi menee akseli 19, jonka sisällä on kierteytys kiristinruuville 18, joka puolestaan nojaa alavaunun etummaista akselia vasten. Akselin 19 takapää on nelikulmainen ja sitä varten on nelikulmainen reikä kiristinkotelon takaseinässä. Lautasjousta on tässä tapauksessa käytetty varmaankin siksi, että tarpeeksi vahva kierrejousi olisi vaatinut moninkertaisen tilan.
- Liitteet
-
- telankiristin.jpg (59.62 KiB) Katsottu 3375 kertaa
-
- lautasjousi.jpg (13.55 KiB) Katsottu 3375 kertaa
Re: Fiskars 550
Kiitos vaivannäöstä.
Jotakin tuollaista rakennetta arvelinkin hiljaa mielessäni.
Ei muutakun työstökoneet laulamaan.
Sattuuko Hullu Jussilla olemaan kokonaista käyttöohjekirjaa tähän kamppeeseen?
Voisiko sitä kopioida? Tiedän erään toisenkin 550:n omistajan joka on ohjetta vailla.
Olen lehti-ilmoituksella sitä hakenut. Jostakin syystä en ole hoksannut täällä foorumilla kysellä.
Kaikki muukin tieto tästä koneesta ja sen historiasta on erittäin tervetullutta.
Jotakin tuollaista rakennetta arvelinkin hiljaa mielessäni.
Ei muutakun työstökoneet laulamaan.
Sattuuko Hullu Jussilla olemaan kokonaista käyttöohjekirjaa tähän kamppeeseen?
Voisiko sitä kopioida? Tiedän erään toisenkin 550:n omistajan joka on ohjetta vailla.
Olen lehti-ilmoituksella sitä hakenut. Jostakin syystä en ole hoksannut täällä foorumilla kysellä.
Kaikki muukin tieto tästä koneesta ja sen historiasta on erittäin tervetullutta.
- Hullu-Jussi
- Guru
- Viestit: 1816
- Liittynyt: 25 Marras 2009, 09:58
Re: Fiskars 550
Kyllä se onnistuu. Voisin esim skannata sen muistitikulle. Tosin torstaihin asti on aika kiire töiden takia ja vähät ylijäävät tunnit varmaan nukun. Mutta sitten...
Re: Fiskars 550
Hieno juttu!!!
Laita vaan hinta ja tilinumero sähköpostiin marko.sippola@gmail.com
Laita vaan hinta ja tilinumero sähköpostiin marko.sippola@gmail.com