Volvo EC 15 röpöttää.
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Teikkö tuon suutinputki testin kuormalla eli silloin kun vika on päällä vai tyhjäkäynnillä?
Aja kuumaksi se kone eli siihen pisteeseen kun oireet alkaa ja laita joku kaveri vetämään joku tai jotkut liikkeet rajaa vasten ja sitten vaan konepeiton alle ihnettelemään mitä tapahtuu ja tuo suutinputki testi myös.
Aja kuumaksi se kone eli siihen pisteeseen kun oireet alkaa ja laita joku kaveri vetämään joku tai jotkut liikkeet rajaa vasten ja sitten vaan konepeiton alle ihnettelemään mitä tapahtuu ja tuo suutinputki testi myös.
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Tyhjäkäynnillä tein täytyy jatkaa kokeiluja
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Päivitetääs tämä tuon kaverin potilaan osalta.
Eli käyntihäiriön syyllinen taisi olla se vääntyny kiertokanki eli puristus ei ihan riittäny. Ja kone oli kaadettu jossakin vaiheessa ja siinäkohtaa se on saanu öljyä männän päälle.
Joka tapauksessa nyt se pelaa.
Eli käyntihäiriön syyllinen taisi olla se vääntyny kiertokanki eli puristus ei ihan riittäny. Ja kone oli kaadettu jossakin vaiheessa ja siinäkohtaa se on saanu öljyä männän päälle.
Joka tapauksessa nyt se pelaa.
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Lueskelin tän vanhankin ketjun mutta ei siitäkään mitään ideaa syttyny.
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Nyt Volvo sitten hyyty kokonaan. Vaihdoin tarvikesiirtopumpun mutta ei auttanut. Sitten pistin imun irtosäiliöön niin rupes pelaamaan. Tankki pois ja imuputki irti, siivilää siellä ei ollut mutta letkun päässä oli oudon näkönen rämmäle joka tukki putken. Tankin pohjalta löyty limainen litteä "tiivisteen" pätkä. En keksiny mistä vois olla kotosin samanlainen tukki putken. Pesin tankin kuumavesipainepesurilla ei siellä paljoakaan moskaa ollut mutta oletin että röpötys ongelma poistuisi. Kone käyntiin ja hommiin, tunnin verran hommia ja sitten kun lopettelin niin tyhjäkäynnillä sama röpötys kun ennenkin , heti kun lisäs kierroksia käynti oli hyvä. Että sellanen tapaus.
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Kunnon puhdistus koko p-a linjastolle ja suodattimet vaihtoon, ehkä pumppukin voi olla ottanut jo itteensä liasta ?
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
- Diesel Power
- Guru
- Viestit: 559
- Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Maksaa vaivan kokeilla ajaa konetta seuraavaksi tankin korkki löysällä. On se aika yleinen syy kanssa että korkin hengitys reikä on tukossa.
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Tässä tankkivarusteesta lähtee letku konehuoneessa olevaa nippeliin ja on auki. Jos pumppu olisi väljä käsittääkseni kuumana olisi käynnistys vaikeus tämä lähtee heti käyntiin. Tänään kaivoin 7 t kohtuu raskasta hommaa ja alko röpöttämään vasta ihan lopussa tyhjäkäynnillä, kun ajoin kotiin n. Puoli km täysillä niin röpötti aika pahasti tyhjäkäynnillä ja tärisi, mutta heti kun nostaa vähän kierroksia käy hyvin.
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Ootkos kattellut ECU-johdotusta? Se voi olla hapertunut ja katkeilee tärinässä/lämmössä. Mittailee kokeen lämpöjä, jotka voivat olla koholla jäähdyttimen tukkoisuuden vuoksi. Noissa ECU-yksiköissä on kuulemma ollut vikoja 1500h... käyneissä koneissa. Tuo ECU on hiukan liian tieteellinen nimi purkille , joka on oikeasti vain koneen turvarele.
Re: Volvo EC 15 röpöttää.
Sähköihin en ole kajonnut paitsi siirtopumpun vaihdoin. Turvareleen luulisi toimivan tai sitten ei. Lämmön varotusvalo ei ole kertaakaan varottanu.