Volvo EC 15 röpöttää.

Keskustelua tela- sekä pyöräalustaisista kaivukoneista
Bj Andy
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 15:25

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Teikkö tuon suutinputki testin kuormalla eli silloin kun vika on päällä vai tyhjäkäynnillä?

Aja kuumaksi se kone eli siihen pisteeseen kun oireet alkaa ja laita joku kaveri vetämään joku tai jotkut liikkeet rajaa vasten ja sitten vaan konepeiton alle ihnettelemään mitä tapahtuu ja tuo suutinputki testi myös.
JURO
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:43

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja JURO »

Tyhjäkäynnillä tein täytyy jatkaa kokeiluja
Bj Andy
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 15:25

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Päivitetääs tämä tuon kaverin potilaan osalta.

Eli käyntihäiriön syyllinen taisi olla se vääntyny kiertokanki eli puristus ei ihan riittäny. Ja kone oli kaadettu jossakin vaiheessa ja siinäkohtaa se on saanu öljyä männän päälle.

Joka tapauksessa nyt se pelaa.
JURO
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:43

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja JURO »

Lueskelin tän vanhankin ketjun mutta ei siitäkään mitään ideaa syttyny.
JURO
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:43

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja JURO »

Nyt Volvo sitten hyyty kokonaan. Vaihdoin tarvikesiirtopumpun mutta ei auttanut. Sitten pistin imun irtosäiliöön niin rupes pelaamaan. Tankki pois ja imuputki irti, siivilää siellä ei ollut mutta letkun päässä oli oudon näkönen rämmäle joka tukki putken. Tankin pohjalta löyty limainen litteä "tiivisteen" pätkä. En keksiny mistä vois olla kotosin samanlainen tukki putken. Pesin tankin kuumavesipainepesurilla ei siellä paljoakaan moskaa ollut mutta oletin että röpötys ongelma poistuisi. Kone käyntiin ja hommiin, tunnin verran hommia ja sitten kun lopettelin niin tyhjäkäynnillä sama röpötys kun ennenkin , heti kun lisäs kierroksia käynti oli hyvä. Että sellanen tapaus.
jusape
Guru
Viestit: 923
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 01:14
Paikkakunta: Yläne

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja jusape »

Kunnon puhdistus koko p-a linjastolle ja suodattimet vaihtoon, ehkä pumppukin voi olla ottanut jo itteensä liasta ?
Vanhaa kalustoa on, lisääntyvät vaan mokomat...
Avatar
Diesel Power
Guru
Viestit: 559
Liittynyt: 05 Kesä 2016, 14:57

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Maksaa vaivan kokeilla ajaa konetta seuraavaksi tankin korkki löysällä. On se aika yleinen syy kanssa että korkin hengitys reikä on tukossa.
JURO
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:43

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja JURO »

Tässä tankkivarusteesta lähtee letku konehuoneessa olevaa nippeliin ja on auki. Jos pumppu olisi väljä käsittääkseni kuumana olisi käynnistys vaikeus tämä lähtee heti käyntiin. Tänään kaivoin 7 t kohtuu raskasta hommaa ja alko röpöttämään vasta ihan lopussa tyhjäkäynnillä, kun ajoin kotiin n. Puoli km täysillä niin röpötti aika pahasti tyhjäkäynnillä ja tärisi, mutta heti kun nostaa vähän kierroksia käy hyvin.
Ec15bxtv
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Touko 2017, 16:08

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja Ec15bxtv »

Ootkos kattellut ECU-johdotusta? Se voi olla hapertunut ja katkeilee tärinässä/lämmössä. Mittailee kokeen lämpöjä, jotka voivat olla koholla jäähdyttimen tukkoisuuden vuoksi. Noissa ECU-yksiköissä on kuulemma ollut vikoja 1500h... käyneissä koneissa. Tuo ECU on hiukan liian tieteellinen nimi purkille , joka on oikeasti vain koneen turvarele.
JURO
Aktiivinen käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:43

Re: Volvo EC 15 röpöttää.

Viesti Kirjoittaja JURO »

Sähköihin en ole kajonnut paitsi siirtopumpun vaihdoin. Turvareleen luulisi toimivan tai sitten ei. Lämmön varotusvalo ei ole kertaakaan varottanu.
Vastaa Viestiin